Kreta 09

På fredagen landade vi vid tolv på dagen .checkade in på våra rum och sedan gick vi ner och la oss påstranden några timmar. Resten av dagarna låg vi också på stranden från tidigt på morgonen till kanske halv fyra fyra då vi gick upp till poolen och solade en elr två timmar.

Vi hade inte ett moln på himlen på hela veckan, inte en dålig dag och vädret var mellan 25-35 grader.  En dag var vi till en annan strand som var en av grekernas favoritstränder och inte direkt var turistvänlig då det gällde resan dit, vägen var aptrång och getter sprang på den så vi var tvungen att stanna bilen. stupade rätt ner gjorde det också och förra året höll jag på kollapsa och den här gången var vägarna sämmre. var helt säker på att vi skulle dö.

På mammas födelsedag börjades det med champagne. sedan åkte vi in till rethymnon, käkade och drack gott. Hade en riktigt rolig kväll .och han på bilden, minnsj ag inte var så där ful, kmr däremot ihåg att han luktade så jävla gott.hahaha, våran kypare, elr ägare av restaurangen, skithärlig gubbe iaf. sen efter många drinkar shots skål hit sjunga dit och mkt skratt och lite mat så tog vi taxin till axos.stannade till på hotellets bar och skålade med vår kära vän och bartender mannos.

En annan dag åkte vi in rätt tidigt på kvällen, jag cillan & mamsen för att shoppa.Gav upp ganska fort och satte oss på ett skitmysigt ställe vid hamnen ist med en god drink. Sedan middag,och efter det mysbaren hemma på hotellet.på sista bilden ville janni knäppa kort på sig själv.

De sista är bara blandade.
Hade iaf en jättekul resa, och är så mkt jag skulle kunna skriva om som min jakt efter grekiska gudar när jag och cillanskulle ut och dansa en kväll på ett discotek, (ist hittade jag en ny kompis som ser ut som gubben ibwo ),plus alla andra härliga människor vi lärde känna, fina platser, roliga händelser, väder, humör,  vart vi badade, om dem cissi och jag var på dagsäventyr med, volleybollen, kycklingen, hur min och cissis lägenhet såg ut våra smärtor och gratisfyllor,musiken,vad vi handlade åt och drack,kan hålla på hela natten, men det ska jag inte.istället ska jag sova nu och ni ska kika min facebook där jag laddar upp alla bilder. / j.

Hemma

Hej, ett tag sen nu igen.
Kom hem från Kreta, rethymnon i fredags natt/lördags morgon.
Landade vid halv två på fre natt i svergie.Då hann jag bara innan för dörren så kom älskling till mig, så min första natt hemma spenderades med honom vilket inte kunnat bli bättre eftersom då enda nackdelen med att åka utomlands var att jag höll på gå sönder av saknad till honom, en vecka kändes som ett år. någon somvet hur det känns förmodligen, andra tycker det låter löjligt. Det är iaf ingenting jag tänker göra om på riktigt länge hur kul jag än hade.

När jag kom hem sov vi ut, låg på bryggan och solade hela dagen,sedan grillade vi där på kvällen. Linnea kom hem på lördag eftermidda också. väldigt mysigt.
söndagen solade vi också och myste bara,tog det lugnt. sedan sov danne hos mig.
Måndagen var jag ledig, umgicks med linnea, låg på bryggan, danne kom vid tolv ett tiden. åkte in till stan vid sjutiden och färgade håret med linnea hos mamma. sen hämtade danne upp mig igenoch vi åkte och köpte glass. efter det firade vi linnea.
tisdagen var jag också ledig, så då åkte jag cillen och danne och åt på amore, köpte lite godis,hem ochkikade på film och på kvällen var vi och kollade på vårat musikcafe som inte allt för många deltog i eftersom det var frivilligt och lärarfritt. ronja saknades, den busen är utomlands .

Idag är det onsdag och jag sitter vid datorn för första gången sen jag kom hem. ska ladda upp lite bilder och skriva en(försöka iaf med det)kort sammanfattning på veckan utomlands.
Hade sista engelskalektionen imorse (som jag stolt nog klev upp och gick på)efter det filmtimme sen hade vi kör en liten stund för den var egn inställd och lika så estetiskt val,därför hoppade jag över idrotten.åkte hem och lagade mat med cill, kikade lite på tv och sedan hämtade danne oss också åkte vi till trönö och kikade på match.
Imorgon är jag ledig, riktigt skönt.får se hur detblir på torsdag, men då måste jag ha musiklektion 40 min annars skulle jag gissa på att vi är ledig då också.