nu är tid att andas andra andetag

och vi hittar nya vägar att springa eller gå
dom ser olika ut och dom skiljer oss alla åt
vi skapar oss nya kapitel, andra frön att så
men det är klart jag tänker på dig då och då


jag skulle ljuga om jag sa att det är varje dag
och att det är lättare att vara stark än svag
jag rår inte för att jag inte saknar dig nu
men jag förlät dig för allt, kanske var det jag
som förtjänade alla dom där orden, inte du


jag vet att min väg är en annan än din
om du letade skulle du kanske hitta min
men jag hittar andra innan du hinner dit


ibland ser jag skuggor bakom mig
kanske tror jag att de är du ibland
men jag vänder inte om igen för dig
du vet att du alltid var min högra hand
och det får räcka tills vi ses igen,
när du och jag var för längesen


som vi går förändras tiden, och det gör vi med
och våra nya kapitel skapar plats åt andra saker att se
kanske glömmer vi annat på vägen,
kanske gömmer vi saker på färden
men det som behövs kommer tillbaka igen
och om det verkligen behövs någon gång sen
så kommer jag tillbaka dit vi skildes åt min vän


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0