mellan alla oss

När jag kikar in på ditt liv ,härifrån. Påminns jag om att ja gör rätt i att glömma bort dig.och andra som dig. Inte för att jag är bättre än dig. Eller för att du inte trivs. Det är bara så, att så små saker för dig är så stora och stoltheten i din blick gör att mitt avstånd till dig växer.för att det är fint som det är. Och Ja ska inte spegla min verklighet mot din så du blir missnöjd på nå vis, när du inte borde vara det. Min värld är så mycket större än din. Och det gör ingenting. snart hittar du nån som jag, fast mindre och mer som du. Då kan vi ses en stund och skratta igen.

Och Du min Vän. Är annorlunda så. Ja är inte lugn i hur din värld ser ut. Men den är din och du har redan hittat någon som jag. Fast mindre och mer som du. Det har jag svårare att var glad för ,lättare att vara trygg med. Vi kan skratta ändå ibland. Om du vill. Men jag är tystare nu än då, för säkerhets skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0