om jag glömmer dom små stunderna som gör mig lycklig

snart har det gått ett år igen .
ett år sedan jag flyttade till stockholm.
ett år sen jag började jobba.

för ett år sedan tog vi studenten.
för ett år sedan var vi fria och arbetslösa
fattiga och lyckliga.

om ett år igen , är det sommar .
om ett år igen, har jag varit barista skiftledare,
och bott på ett flertal olika ställen.

inom ett år igen, ska jag resa mer
inom ett år igen, ska jag sjunga mer spela mer. leva mer.
inom ett år tänker jag hitta ett ställe jag kan kalla hem .
inom ett år, ska jag fortsätta utvecklas, fortsätta kämpa,
fortsätta gråta, fortsätta skratta,
fortsätta göra det jag mår bra av,
umgås med dem som får mig att må bra, o ch oftare undvika sådant som får mig att må sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0