låna mitt perspektiv

När vi är på skilda håll tänker du ofta bort mig
Och det gör så ont i mig för jag kan inte släppa dig
När vi ses är det en helt annan men ändå smärta
Och jag känner hela dig, jag ser ditt vackra hjärta
 
Det är någonting jag aldrig upplevt förut
Och jag är livrädd för att det ska ta slut
Men samtidigt som jag håller andan för dig
Längtar jag ner till jorden, att få landa igen
 
Ibland känns de som att du kräver allt av mig
Ändå vill jag ta tillbaks att jag var arg på dig
Jag är villig att springa hela vägen just då
För att försäkra mig om att du inte tänker gå
 
Än så länge har det inte hänt än
och nu väntar jag på att tystnaden
Ska försvinna härifrån någon gång
Medan varje timme är en evighet lång
 
Det är för mycket som är svårt men kanske mera som är lätt
Och jag kan inte skilja på om det är det som gör det mindre rätt
Eller om det är jag som hittar på en anledning att fly igen
Känslan är för ny för att jag ska våga svara på det än
 
Så jag stannar här och lyssnar till regnet ikväll
Tills jag somnar med ett hjärta som skriker efter dig
Det är svårt att få dig förstå hur jag egentligen är
Att jag alltid har varit den som valt att stanna här
 
Ibland får man allting utan att ens be om det
Du är inte så men jag vill att du förstår och ser
Att när jag ger dig hälften, är det allt för mig
Och det är först nu som jag gör det, bara för dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0